perjantai 20. tammikuuta 2012

Sormet-hankkeen koordinaattorit koolla 20.1.2012

Paikalla oli tekijöitä Turusta, Helsingin mediakeskuksesta, Saimaan mediakeskuksesta ja allekirjoittanut Viikin normaalikoulusta.

Lappeenrannan kokemuksia ja haasteita:
- opettajan rooli muuttuu opettajasta kanssaoppijaksi
- opetuksen Apps sidonnaisuus
- opetusväline vs. opetusmenetelmä
- tekniset haasteet
- luokanopettajan työ mahdollistaa suuremman joustavuuden pilottivaiheessa
- aineenopettajan kohdalla joustovara pieni, tunti ei voi mennä tekniikan takia pieleen (?)
kts. http://ilyseo.wordpress.com/

Kehitettäviä ja mahdollisuuksia ovat: oppimisen arvioinnin organisointi, virtuaalityöpöytä (virtualisointi tapahtuu Citrix-appsilla), SmartBridgit yhteys Smartboardiin (vaatii Bridgit lisenssin), langattomuuden hyödyntäminen (AppleTV:n avulla), koulun jaetut kalenterit (G-Whizz, Google-kalenteri).

Visioina (uuden hakemuksen sisältönä?) sisäverkon hyödyntäminen, arkistoinnin ja dokumentoinnin sekä tuotosten arvioinnin järjestelmät, sisällöntuotanto (omien Apssien tuottaminen, SDK?), erityisen tuen oppilaiden oppimisen apuna, iPad aineenopettajan apuna ("työvälinepakki" oman aineen opetuksen näkökulmasta).

Kts. kirjanteko-ohjelma CBB, oma julkaisu ainekohtaisista Appseista.
Facebook-ryhmiä: iPad lasten kuntoutuksessa ja opetuksessa, Tabletit opetuksessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti